چشم انداز
عـکس ها و شعر و مطالب منتخب

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین

بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است

این صبح تیره باز دمید از کجا کزو

کار جهان و خلق جهان جمله درهم است

گویا طلوع میکند از مغرب آفتاب

کاشوب در تمامی ذرات عالم است

گرخوانمش قیامت دنیا بعید نیست

متن کامل شعر ادامه مطلب


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, توسط alimy

تجربه نشان می دهد مقاومتی هرچند کوتاه در مقابل ارتش مجهز اسرائیل، این رژیم را به تسلیم وادار کرده است. ظاهرا ارتشی با این حجم سلاح و تجهیرات طراحی شده است تا فقط در مقابل مردم بی دفاع و زنان و کودکان، پیروز باشد.

بقیه ادامه مطلب

(منبع سایت جهان نیوز)



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:غزه,اسرائیل,فلستطین,مقاومت,جنگ,سجیل,جنگ سجیل,شکست اسرائیل, توسط alimy

تيم ملي فوتبال ازبکستان در ديدار مقابل ايران در رقابت هاي گروهي انتخابي منطقه آسيا واقيانوسيه جام جهاني 2014 برزيل در ورزشگاه آزادي با يک گل به برتري رسيد و به صدر جدول گروه A صعود کرد و سومین ناکامی بزرگ فوتبال ایران را  بعد از حذف جوانان و فوتسال در این هفته رقم زد و فونبال ایران را بی ابرو کرد



تو یکشنبه دوتا جام جهانی پرشد که همه ناراحت شدن ولی اگه چهارشنبه 24 ابان 91 ساعت 20 ورزشگاه ازادی ایران ...ازبکستان. بچه ها ازبک ببرن همه شاد می شن فراموش می کنن پس برای حفظ ابرو پرواز کنید.

 

 
 
 
 
 
Iran's national football team players pose for a group picture before the start of their 2014 World Cup Asian zone group A qualifying football match against Lebanon at Sports City Stadium in Beirut on September 11, 2012. Lebanon won 1-0. AFP PHOTO / ANWAR AMRO

 



خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی (حدود ۷۲۷۷۹۲ هجری قمری)، شاعر بزرگ سده هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند.او از مهمترین تاثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود.در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او بگونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.هرساله در تاریخ ۲۰ مهرماه مراسم بزرگداشت حافظ در محل آرامگاه او در شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.در ایران این روز را روز بزرگداشت حافظ نامیده‌اند.

دانلود دیوان  غزلیات حافظ

پرونده:Hafzie6.JPG


نوشته شده در تاريخ شنبه 20 آبان 1391برچسب:, توسط alimy

برای دانلودبر روی عکس کلید کنید


نوشته شده در تاريخ شنبه 20 آبان 1391برچسب:امام خامنه ای, کلیپ,امر به معروف نهی از منکر,حدیث امام صادق, توسط alimy

 

عشق حقیقی

در غزلم عشق صدا می کنم                                دشمن عشق را رها می کنم

همدم یار من بیجاره باش                                     خوب تو بدان جان فدا میکنم

عشق به من گو که راهم کجاست                         من بدی را جدا می کنم

عشق شاهین خدایش بمان                                  حق تو را سعی  عدا میکنم

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:عشق حقیقی,خدا,خالق,شعر,ادبیات, توسط alimy

کمال‌الدین ابوالعطاء محمودبن علی‌بن محمود، معروف به «خواجوی کرمانی» (زاده: ۶۸۹ - درگذشت: ۷۵۳ ه.ق.) یکی از شاعران بزرگ سدهٔ هشتم است. آرامگاه خواجو او در تنگ‌الله اکبر شیراز است.وی از شاعران عهد مغول و معاصر سعدی شیرازی بوده است و آٍاری در مدح سلاطین منطقه فارس در کارنامه خود دارد.

زندگینامه

خواجوی کرمانی که به نخلبند نیز شهرت دارد در اواخر سده هفتم هجری در کرمان زاده شد.زمان زایش او را به اختلاف بین ۶۶۹ - ۶۸۹ هجری ثبت کرده اند او در دوران جوانی خود جدا از کسب دانش های معمول روزگار مسافرت را نیز پیشه نموده و بازدید هایی از مناطق اصفهان، آذربایجان، شام، ری، عراق و مصر نیز داشته است و پس از بازگشت از این سفرهای طولانی در شیراز اقامت گزید.او لقب هایی مانند خلاق المعانی و ملک الفضلا نیز داشته است.او در نیمه سده هشتم هجری در شهر شیراز درگذشت و در تنگ الله اکبر این شهر نزدیک رکناباد به خاک سپرده شد.

عقاید و اندیشه ها

Khaju kermani tomb.JPG

شعر خواجوی کرمانی شعری عرفانی است.مضامین عرفانی در غزلیات وی صریحا بیان می شود اما در این اشعار که بر شاعران بعدی خود مانند حافظ تاثیرگذار هم بوده مبارزه با زهد و ریا و بی اعتباری دنیا و مافیها از موارد قابل ذکر است.او در شعر به سبک سنایی غزلسرایی می کرده و در مثنوی نیز سعی داشته به تقلید از فردوسی حماسه سرایی داشته باشد.خواجو را وابسته به سلسله مرشدیه می دانند.او را در ریاضیات طب و هیئت نیز صاحب نظر می دانند.طنز و هزل و انتقادات اجتماعی از شرایط ایان در آن روزگار در اشعار خواجو متداول است[۱]. او در قصیده، مثنوی، و غزل طبعی توانا داشته، به طوری که گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجو و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است.

استاد غزل سعدی ست نزد همه کس اما   دارد سخن حافظ طرز غزل خواجو

آثار

Khaju Kermani Shiraz2.JPG

از خواجوی کرمانی آثار زیادی بجای مانده است که مضامین و محتوای آنها عموما متفاوت می باشند.بیشتر این آثار منظوم هستند

  • دیوان؛ شامل قصاید، غزلیات، قطعات، ترجیعات و رباعیات که برروی هم به دو بخش صنایع الکمال و بدایع الجمال تقسیم می‌شود.
  • شش مثنوی؛ در وزن‌های گوناگون با این نام‌ها :

سام نامه، همای وهمایون، گل و نوروز، روضه الانوار، کمال نامه و گوهر نامه. پنج مثنوی اخیر بر روی هم خمسهٔ خواجو را تشکیل می‌دهد.

آثار منثور خواجوی کرمانی نیز شامل رسالاتی مانند رساله البادیه و رساله مناظره شمس و صحاب می باشد که به زبان فارسی نوشته شده اند.

دانلود غزلیات خواجو


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:غزل,خواجو,کرمانی,خواجوی کرمانی,استاد حافظ,غزلیات خواجوی کرمانی, توسط alimy

تحقیق برژوا

 

 

 

برژوازی

بورژوازی (به فرانسوی: Bourgeoisie) یکی از دسته‌بندی‌های مورد استفاده در تحلیل جوامع بشری است. این واژه به دستهٔ بالاتر یا مرفه و سرمایه‌دار در جامعه اطلاق می‌شود. این دسته قدرت خود را از استخدام، آموزش و ثروت به دست می‌آورند و نه لزوما از پرولتاریا قرار می‌گیرد. درجامه سرمایه‌داری این واژه معمولاً به دسته‌های مالک اطلاق می‌شود

نحوه بوجود امدن برژوا و تاریخ بورژوازی

آیا تاکنون به این فکر افتاده اید چرا از میان شهرهای بزرگ اروپا یک رودخانه بزرگ عبور می کند. شهرهای لندن، پاریس، وین، برلین و ... همگی دارای رودخانه ای بزرگ هستند. شهرهای بزرگی در اروپا هستند که پسوند بورگ، بورژ و یا بریج (Bridge) به معنای پل، دارند. یعنی...

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 8 آبان 1391برچسب:برژوا,سرمایه داری,سوداگران,برژوازی,پرولتاریا,Bourgeoisie, توسط alimy