چشم انداز
عـکس ها و شعر و مطالب منتخب

 22 بهمن سالگرد پیروزی قاطع و یکسره‌کننده انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر رژیم طاغوتی پهلوی است که از حمایت همه‌جانبه کشورهای استکباری برخوردار بود. راهپیمایی سراسری هر ساله مردم ایران در این روز، تنها برای بزرگداشت آن و تجدید خاطره نیست که مهم‌تر از آن اعلام به جهانیان است که انقلاب اسلامی یک اتفاق ایستا در 22 بهمن سال 57 نیست، بلکه واقعه‌ای جاری در بستر تاریخ است که همچنان ادامه دارد و استکبار از این تداوم در هراس است و آن را برنمی‌تابد و در سال‌های گذشته پیوسته تلاش کرده تا با هر ترفندی این تداوم را به توقف برساند. استکبار در هر سال برای متوقف کردن حرکت رو به جلوی انقلاب‌، سازی را کوک کرده، لکن هیچ‌گاه نتوانسته با نغمه آن، مردم ایران را از توجه به انقلاب باز بدارد و پیوسته ناکام مانده است. مذاکرات هسته‌ای، بد عهدی، گزافه‌گویی و تهدیدهای گاه‌و بی‌گاه مسئله‌ای است که مقامات آمریکایی امسال با امید بیشتری آن را سد راه انقلاب کرده‌اند تا به زعم خود، آنچه را که در سال‌های پیش در به دست‌آوردنش ناکام ماندند، از این رهگذر در آغوش وصل گیرند. پاسخ کارساز و تعیین‌کننده به این گستاخی از عهده یک دستگاه، سازمان وزارتخانه و قوه خارج است و برای اینکه دشمن طعم تلخ تودهنی و پاسخ‌کوبنده و تحقیرکننده را بچشد، باید مردم منسجم و یکپارچه به صحنه بیایند و با سردادن شعار همیشگی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و شعارهای دفاع از تمامی حقوق هسته‌ای به استکبار بفهمانند، عرصه‌ای که مردم در آن حضور دارند با عرصه‌ای که دیپلمات‌ها در آن سخن می‌گویند بسیار متفاوت است و در نظام اسلامی مردم سرنوشت عرصه دیپلماسی را رقم می‌زنند و مخاطب اصلی آنچه که استکبار در عرصه دیپلماسی بر زبان می‌آورد مردم ایران هستند نه دیپلمات‌ها و دولتمردان، بنابراین باید با شناخت دقیق از این مردم موضع‌گیری‌های‌شان را تنظیم کنند. یقیناً حضور حماسی و پرشور ملت ایران در راهپیمایی فردا برای تفهیم این مهم به سردمداران استکبار بیش از حد لازم تعیین‌کننده است و این نمادی از فرمایش امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است که تأکید دارند باید مواضع را صریح و روشن بیان کرد.

 


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:طنین , الله اکبر , آسمان , سراسر , کشور,22 بهمن,ایستاده این,روز حماسه,گزینه ایرانی, توسط alimy

در فاصله 40 روز از عاشورای حسینی (ع) تا اربعین حسینی (ع) حوادثی شکل گرفت که سرآمد حوادث و اتفاقات تاریخ بشریت خواهد بود. در روز عاشورا در برابر سالار شهیدان و 72 از یاران و اصحاب آسمانی‌اش، چندین هزار کفتار خون آشام و ددمنش به دستور جلادی چون ابن زیاد صف آرایی کردند.

 



ادامه مطلب...

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 2 دی 1392برچسب:مجله شبانه ، باشگاه ، اربعین ، راز رمز ، عاشورا ، حسینی, توسط alimy


اربعین، روز تکمیل انقلاب سترگ عاشوراست و برای این روز اعمال بسیاری از سوی معصومین(ع) مطرح شده است، چنانکه  امام رضا (ع) در این مورد می‌فرمایند:" براستی محرم ماهی است که مردمان عهد جاهلیت جنگ و خونریزی را در آن حرام می‌شمردند لیکن خون‌های ما را در این ماه حلال شمردند، و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان را به اسارت کشیدند و آتش در خیمه‌های ما افروختند و آنچه در آنها زاد و توشه داشتیم به یغما بردند و حرمت رسول الله(ص) را در امر ما نگاه نداشتند..."



ادامه مطلب...


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:بين , الحرمين , کربلا , حرم , امام , حسين , حضرت , عباس , محرم , ماه , عزاداري , تصاوير, توسط alimy

                                                                                                                                                                                                                                                                    خدایا شرح غم خواندن چه سخت است.      ز داغ لاله پژ مردن چه سخت است.

                                                    نمی دانم که با اسب پیاده                     ز پشت اسب افتادن چه سخت است        

                                                    ا گر تیری درون چشم باشد.                    نمیدانم زمین خوردن چه سخت است.

                                                     نمیدانی که با چشمان خونین .                  جمال فاطمه دیدن چه سخت است.

                                                      کنار علقمه با مشک خالی.                       ببین شرمنده گردیدن چه سخت است.

 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:عمو عباس,حسین,عباس,علمدار,کربلا,نینوا,زهرا,زینب, توسط alimy

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

(برای خواندن متن کامل شعر به ادامه مطلب مراجعه کنید)



ادامه مطلب...


 
به همین مناسبت اشعاری از مقام معظم رهبری و امام  وچندی دیگر از شاعران را در ادامه مطلب گذاشته ام+ طرح های گرافیکی میلاد امام زمان

 



ادامه مطلب...


 خداوند متعال را سپاسگزاريم كه يك نوبت ديگر به ما فرصت داد، مجال داد، عمر داد تا بتوانيم در يك چنين روزى از امام عزيزمان تجليل كنيم و به آن بزرگوار عرض ارادت و اخلاص كنيم. اگرچه ياد امام در ميان ملت ما همواره زنده است، ولى روز چهاردهم خرداد مظهر دلبستگى ملت ايران به امام بزرگوار است. امسال اين روزها مصادف است با سالگرد شهادت جد بزرگوار اماممان، حضرت امام موسىبنجعفر (عليه الصّلاة و السّلام)؛ همچنين امسال مصادف است با پنجاهمين سال حادثهى تعيين كننده و مهم پانزده خرداد در سال ۱۳۴۲. مسئلهى پانزده خرداد، مسئلهى مهم و مقطع مهمى است. من مختصراً در اين باره عرايضى عرض ميكنم تا برسيم به مطالب اصلى و لازم.

برای دریافت فایل ، با توجه به سرعت اینترنت خود ، یکی از سه لینک روبرو را کلیک نمایید:

 



ادامه مطلب...



ما نیز به نوبه خود نقش قبر صحابی پیامبر اکرم توسط

سلفی ها را محکوم می کنیم

زندگی حجربن عدی ادامه مطلب



ادامه مطلب...


کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به اینکه اقوال مختلفی در خصوص تاریخ شهادت حضرت فاطمه(س) نقل شده است، وجود این اقوال را سرّی از اسرار الهی دانست.

خبرگزاری فارس: جزئیاتی از داستان شهادت حضرت زهرا(س) به روایت رجبی دوانی

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، به مناسبت ایام فاطمیه با «محمدحسین رجبی دوانی» عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس تاریخ اسلام در خصوص تاریخ دقیق سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و چگونه به آتش کشیدن در خانه یگانه دختر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم گفت‌وگو کردیم که مشروح آن در پی می‌آید:

قول مشهور شیعه درباره سالروز شهادت فاطمه(س) 75 و 95 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) است/ آیا «سبع» و «تسع» مشتبهه شده است؟



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد