چشم انداز
عـکس ها و شعر و مطالب منتخب

 

بهار

سبزه خرمی دشت چمن باز امد                         مریم یاس بنفشه به جهان ناز امد

این بهاران خجسته که به دنیا امد                        سال نو  روز دگر هم دم دم ساز امد

 

 

شاعر :رخش


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:بهار,بهاران,fihv,شعر بهار,گل,مریم,یاس,بنفشه,گل مریم,گل یاس, گل بنفشه,, توسط alimy

 

برگرفته از : ماهنامه آشنا

 

ارزش :

یک سخن ران معروف در مجلسی که دویست نفر در آن حضور داشتند , یک اسکناس را از جیبش بیرون آورد و پرسید : چه کسی مایل است این اسکناس را داشته باشد ؟ دست همه حاضریت بالا رفت . سخنران گفت : بسیار خوب , من این اسکناس را به یکی از شما خواهم داد ولی قبل از آن می خواهم کاری بکنم .

و سپس در برابر نگاه های متعجب , اسکناس را مچاله کرد و باز پرسید : چه کسی هنوز مایل است این اسکناس را داشته باشد ؟

و باز دست های حاضرین بالا رفت . این بار مرد , اسکناس مچاله شده را به زمین انداخت و چند بار آن را لگد مال کرد و با کفش خود آن را روی زمین کشید .

بعد اسکناس را برداشت و پرسید : خوب ,حالا چه کسی حاضر است صاحب این اسکناس شود ؟ و باز دست همه بالا رفت .

سخنران گفت : دوستان , با این بلاهایی که من سر اسکناس آوردم  , از ارزش اسکناس چیزی کم نشد و همه شما خواهان آن هستید .

و ادامه داد : در زندگی واقعی هم همین طور است , ما در بسیاری موارد با تصمیماتی که می گیریم یا با مشکلاتی که روبه رو می شویم , خم می شویم , مچاله می شویم , خاک آلوده می شویم و احساس می کنیم که دیگر پشیزی ارزش نداریم , ولی این گونه نیست و صرف نظر از اینکه چه بلایی سرمان آمده است , هرگز خود را از دست نمی دهیم و هنوز هم برای افرادی که دوست مان دارند , آدم  پر ارزشی هستیم .

 

 

 


نوشته شده در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:ارزش, یک سخن هزار پند,اسکناس,داستان ارزش,سخن ران معروف,مجلس,, توسط alimy

 

 

 

 

 

تک سوار

 

آقا در این دنیایِ ما حرف از خدا نیست                          رسم تمام این جهان بر بی وفا ایست

 

 

 

مردم دگر در عیش نوش خود اسیرند                            در خود فروشی، عشق بازی ها کثیرند

 

 

 

خود را به هیچ پوچ دنیا می فروشند                             بر لحظه ای لذّت در این دنیا بکوشند

 

 

 

  مردان مومن گرچه کم هستند اندک                               پیدا شود هر چند که باشد در جهان تک

 

 

 

    عشّاق منجیُّ جوانانش زیادند                                      این مردمان چون کوه در طوفان بادند

 

 

 

این گوهران همچون نگینی در پگاهند                             در ظلمت تاریکی شب نورماهند

 

 

 

این مخلصان،عشّاق دل،هستند بیدار                                در انتظار تکسوار پرده بردار

 

 

 

این بنده ها، در غصه غم جمکرانند                               در انتظار مهدی صاحب زمانند

 

 

 

آقا بیا تا با ظهورت این بیابان                                       پر گل شود زیبا بماند این گلستان

 

 

شاعر:رخش

 

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:تک سوار,حضرت مهدی,مهدی,شعر,شعر صاحب الزمان,ادبیات,چشم انداز,شعر تک سوار ,اقا, توسط alimy

 


سايت معتبر ورزشي ESPN بعد از تصميم هيئت اجرايي کميته بين‌المللي المپيک (IOC) مبني بر حذف کشتي از بازي‌هاي المپيک 2020 اقدام به برگزاري نظرسنجي به منظور حذف يکي از رشته‌هاي ورزشي از بازي‌هاي المپيک به جاي کشتي و جايگزيني رشته مورد علاقه مخاطبان کرد.

در اين سايت که يکي از معتبرترين سايت‌هاي ورزشي به شمار مي‌رود بعد از تصميم کميته بين‌المللي المپيک براي حذف کشتي از بازي‌هاي المپيک، 26 رشته ورزشي که بايد در المپيک حضور داشته باشند به معرض نظرسنجي گذاشته شده‌اند که کداميک در المپيک باقي بمانند و کداميک از المپيک حذف شوند.

 

در قسمت بالاي اين نظرسنجي سوال شده است که کدام رشته بايد به جاي کشتي از المپيک حذف شود که اسامي 26 رشته آمده است که تا اين لحظه که 2,612,022 نفر شرکت کرده‌اند، بدمينتون با 5.4 درصد، تکواندو و پنج‌گانه مدرن با 4.6 درصد در صدر رشته‌هاي حذفي قرار دارند.

در قسمت دوم نظرسنجي هم سوال شده است شما دوست داريد شاهد کدام رشته در بازي‌هاي المپيک 2020 باشيد؟ که در اين قسمت 8 رشته ورزشي شامل 1- کشتي 2- بيس‌بال و سافت‌بال 3- کاراته 4- کوهنوردي 5- ووشو 6- اسکواش 7- موج‌سواري و 8- اسکيت جز گزينه‌ها هستند که تا اين لحظه کاراته با 60.2 درصد بالاترين آمار را براي حضور در المپيک 2020 به خود اختصاص داده است. اسکيت با 33.9 درصد و کشتي با 5.4 درصد در رده‌هاي بعدي قرار دارند. اين در حالي است که در روزهاي نخست حذف کشتي از المپيک، کشتي با 83.5 درصد بالاترين آمار را براي باقيماندن در المپيک به خود اختصاص داده بود.

علاقمندان براي باقي ماندن کشتي در المپيک بايد در قسمت دوم به کشتي (wrestling) رأي دهند و در قسمت اول به يکي از رشته‌هايي که به جاي کشتي بايد از المپيک حذف شوند.



 

 

 

 



این تفسیر به صورت mp3 واز 3بخش تشکیل شده است

دانلود بخش1

دانلود بخش2

دانلود بخش3



شهيد پلارك- شهيد عطري

هران شقايقهاي پرپري رادر جنوب خود (بهشت زهراء)دردل خاك ميهمان دارد كه هر مسافري رابه ياد حماسه هاي جاودانشان مياندازد.رايحه دلپذ ير و مشام نواز معطري كه از خاك شهيد سيد احمد پلارك كه پاياني ندارد نظر همگان را به خود جلب ميكند

كساني كه زياد بهشت زهرا مي‌روند، به او مي‌گويند شهيد عطري. خيلي‌ها سر مزار شهيد سيد احمد پلارك نذر و نياز مي‌كنند و از خداي او حاجت و شفاعت مي‌خواهند.

او معجزه خداوند است. ۲-از سنگ قبرش هميشه عطر ترشح مي‌كند، هميشه نمناك است و هم بوي گلاب و گلهاي معطر دارد.هيچ وقت روز سر مزار شهيد سيد احمد پلارك خالي نيست هميشه ميهمان دارد

۳-*شهيد پلارك از زبان مادرش** در 13 سالگي تا به هنگام شهادت 23 سالگي نماز شبش ترك نگرديده بود. شبهاي بسياري سر بر سجده عبادت با خداي خود نجوا مي كرد و اشك مي ريخت... اشكهاي شهید سيد احمد پلارك امروز رايحه معطري است كه انسانها را تسليم محض اراده و قدرت آفريدگارش ميكند. تشريف ببريد زيارت كنيد. آنگاه مطمئن باشيد با خلوص بيشتري پرودگار بلند مرتبه را عبادت مي كني

دنقل از بستگان شهيد ( كتاب خاطرات شهيد پلارك-قسمت شفاعت)

در قسمت شفاعت این کتاب به نقل از یکی از آشنایان شهيد سیداحمد پلارک می خوانیم، شبی شهيد سیداحمد را در خواب دیدم از او خواستم مرا شفاعت کند که سیداحمد گفت: نمی توانم تو را شفاعت کنم تنها وقتی تو را شفاعت می کنم که نماز بخوانید و به آن توجه و عنایت داشته باشید، همچنین زبانتان را از غیبت نگه دارید درغیر این صورت هیچ کاری از دست من برنمی آید.

http://images.persianblog.ir/365872_vBb1h8oe.jpg



وصيت نامه شهيد پلارك

بسم ا... الرحمن الرحیم سـتایش خدای را که ما را به دین خود هدایت نـمود و اگر مـا را هـــدایت نمی کردما هـدایت نمی شــدیم السلام علیک یا ثارا... ای چراغ هدایت و کشتی نجات ، ای رهبر آزادگان ، ای آموزگار شهادت بر حران ای که زنـــده کردی اسلام را با خونت و با خون انــصار و اصــحاب باوفایت ای که اسلام را تا ابــــد پایدار و بیمـه کردید .

یا حسین(ع) دخیلم آقا جانم وقتی که ما به جبهه می رویم به این نیت می رویم که انتقام آن سیلی که آن نامردان برروی مادر شیعیان زده برای انتقام آن بازوی ورم کرده و گرفتن انتقام آن سینه ســــوراخ شده می رویم . سخت است شنیدن این مصیبتها خدایا به ما نیرویی و توانی عنایت کـن تا بتوانیم بـرای یـاری دینت بکار ببندیم . خدایا به ما توفیق اطاعت و فــرمانبرداری به این رهبر و انقـــلاب عنایت بفرما . خـــــدایا توفیق شناخت خودت آنطور که شـــــهداء شناختند به ما عطا فرما و شهداء را از ما راضـی بفرمــا و ما را به آنها ملحق بفرما .خدایا عملی ندارم که بخواهم به آن ببالم ، جز معصیت چیزی ندارم و ا... اگر تو کمک نمی کردی و تو یاریم نمی کردی به اینجا نمی آمدم و اگر تو ستــارالعــیوبی را بر می داشــتی میدانم کـه هیچ کدام از مردم پیش من نمی آمدند ، هیچ بلکه از من فرار می کردند حتی پدر و مادرم . خدایا به رمت و مهربانیت ببخش آن گناهانیکه مانع از رسیدن بنده به تو می شود . الهی عفو... بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید ( امام دوستت دارم و التماس دعا دارم ) که میدانم بر سر قبرم می آید .

ظهر عاشورا 24/6/1365

سید احمد پلارک

منبع

 www.askquran.ir